Etapa 4: De Santo Domingo de la Calzada a Burgos (9/8/10)

Km etapa: 74 km
Desnivell negatiu: 685
Frecuència cardiaca promig: 140 ppm
Calories consumides: 2030

Etapa molt curta i també cansada, en solitari, amb la moral una mica baixa no sé per quin motiu. Tot pica cap amunt. Deixo La Rioja per entrar a Castella i Lleó. Arribo a Viloria de la Rioja i em preparo un potent esmorzar amb el que havia comprat el dia d’abans a un supermercat.

Es posa a ploure i en el que trigo a ficar-me l’impermeable ja para. A Belorado dono un parell de voltes desorientat i al final trobo el bon camí.

Començo a pujar Los Montes de Oca i el Camí està plagat de francesos d’autocar carregats amb una motxilla per portar l’aigua i estrenant sabatilles noves de senderisme. Més tard, me’ls trobo a Burgos i naturalment no van arribar caminant.

El descens cap a San Juan de Ortega és divertit. Les pistes sóm àmplies i còmodes de ciclar. Un cop allà veig la tomba del sant i continuo fins a Atapuerca on tasto la morcilla burgalesa d’arròs.

El sol cau fort i des de Atapuerca a Burgos s’ha de salvar una pendent que se’m fa insoportable i que acaba a Matogrande. Un cop allà, baixada ràpida entre pistes i asfalt per anar a Burgos.

Quan arribo a Burgos m’adono que he perdut la càmera de fer fotos, el que em faltava. Decideixo acabar allà i donar-me l’homenatge d’anar a un hotel, on omplo la banyera fins a dalt de tot per a relaxar-me. Tinc temps per fer de turista, em compro una càmera nova i gaudeixo amb la gastronomia.